Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

96 __ 97 Με την καθιέρωση του ΘΟΚ, άρχισε να κυλάει το νερό στ’ αυλάκι σε σχέση με την ανάπτυξη του δυναμικού του κυπριακού θεά- τρου σε όλους τους τομείς. Ανάμεσα στα άστρα που ανέτειλαν τη δεκαετία του ’70 ήταν κι αυτό του σκηνογράφου και ενδυμα- τολόγου Άγγελου Αγγελή. Με στοχευμένες σπουδές στην Ακαδη- μία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας και τη Σχολή Σκηνογραφίας της Σκάλας του Μιλάνου, έδειξε γρήγορα ότι ανήκει στις περι- πτώσεις δημιουργών για τους οποίους τα όρια της Κύπρου είναι στενά. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει συνεργασίες με παγκοσμίου εμβέλειας σκηνοθέτες, σκηνογράφους και σχεδιαστές σε παραστάσεις για το θέατρο, την όπερα, τον κινηματογράφο, σε διεθνείς εκθέσεις — όπως η Κουαντριενάλε Πράγας το 1991 και το 2011 — και σε οργανισμούς όπως το Εθνικό, το ΚΘΒΕ, η ΕΛΣ, το Μέγαρο Μουσικής, η Σκάλα του Μιλάνου. Εντούτοις παρέμεινε ένας συχνός και φερέγγυος συνεργάτης του ΘΟΚ σε μερικές από τις πιο απαιτητικές παραγωγές της ιστορίας του από το 1978 και ένθεν. Η αρχή έγινε με τους Αφεντάδες του Κύπριου συγγραφέα Ανδρέα Φαντίδη. Μεταξύ των περισσότερων από τριάντα άρτιων εργασιών που παρουσίασε, θα μπορούσε κανείς να ξεχωρίσει τον Βυσσινόκηπο το 1980, το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα το 1982, την Όπερα της πεντάρας το 1983, τον Πέτρο τον Αʹ το 1990, την Κάρμεν το 1992, το Χορεύοντας στη Λούνασα το 1994, τη Γέρμα το 1998, την Έντα Γκάμπλερ το 2004, τον Αύγουστο του Τρέισι Λετς το 2015. Παράλληλα, έχει να επιδείξει υψηλών αξιώσεων καταθέ- σεις στο αρχαίο δράμα, ενισχύοντας τον ΘΟΚ στο Φεστιβάλ Επιδαύρου: Οιδίποδας Τύραννος το 1986, Φοίνισσες το 1990, Σφήκες το 1991, Όρνιθες το 1994, Ειρήνη το 1998. (ΓΣ) 3.2 ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΗ (1952–)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==